• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lån spar bank.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hoppas på det bästa för dig, som tur är kan du ju alltid välja ett annat erbjudande om du skulle få avslag här
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag har mitt tredje lån hos LSB nu, hade först ett på 200k sedan ett till på 150k, löste 150k lånet och har nu ett på 350k, aldrig varit något problem.
det som skiljer dom mot andra banker är att dom inte har autogiro, du får ett transaktionskonto hos dom som du måste föra över pengar till som pengarna sedan dras från, men det är bara att lägga in en stående överföring

Kan tillägga att för att få lån hos denna bank måste man äga villa eller bostads rätt,om jag läst rätt.
är det så fortfarande? sammarbetet med Villaägarrföreningen är avslutat sedan cirka ett år tillbaka
Vad händer om de ej går igenom?
då kan du välja ett annat av dina erbjudande som du fick av Lendo inom 30 dagar
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
jag har mitt tredje lån hos LSB nu, hade först ett på 200k sedan ett till på 150k, löste 150k lånet och har nu ett på 350k, aldrig varit något problem.
det som skiljer dom mot andra banker är att dom inte har autogiro, du får ett transaktionskonto hos dom som du måste föra över pengar till som pengarna sedan dras från, men det är bara att lägga in en stående överföring


är det så fortfarande? sammarbetet med Villaägarrföreningen är avslutat sedan cirka ett år tillbaka

då kan du välja ett annat av dina erbjudande som du fick av Lendo inom 30 dagar
Aha ett transaktionskonto alltså. Kan det vara så enkelt att han kanske bara behöver logga in och att pengarna faktiskt redan finns där?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Alltså bara jag som tycker han har fått otroligt bra räntor?? 2021-nivåer, 3.7% liksom.. Visste inte det fanns så här låga blanco räntor just nu :)

Mega grattis @Nybergzz !!
ja, men lite synd med timingen nu när dom kommer höja lånet till 4,7%
hade lånet sökts eller accepterats om någon vecka efter höjningen då hade räntan kanske blivit under 4,7%
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Aha ett transaktionskonto alltså. Kan det vara så enkelt att han kanske bara behöver logga in och att pengarna faktiskt redan finns där?
ja mycket möjligt, pengarna betalas ut till detta transaktionskonto och sedan kan man ta ut dom till konto i egen bank.
men nu var det med lösenkrav så om det inte är några pengar utöver lösenkravet så betalas det nog inte ut till transaktionskontot.
när jag hade lösenkrav hos dom så var det lösen av deras egna lån, vet inte hur dom hanterar det med lån i annan bank.
men lånet syns i alla fall på mina sidor om det är beviljat/utbetalt
 

Nybergzz

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
4 Februari 2019
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
ja mycket möjligt, pengarna betalas ut till detta transaktionskonto och sedan kan man ta ut dom till konto i egen bank.
men nu var det med lösenkrav så om det inte är några pengar utöver lösenkravet så betalas det nog inte ut till transaktionskontot.
när jag hade lösenkrav hos dom så var det lösen av deras egna lån, vet inte hur dom hanterar det med lån i annan bank.
men lånet syns i alla fall på mina sidor om det är beviljat/utbetalt
Jag kollade nyss på mitt konto på lsb.

Fanns inget konto skapat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp